ramin fallah
بهترین | بلاگ

بهترین

ساخت وبلاگ
ونیر کامپوزیت چیست؟

ونیر کامپوزیت یا ترمیم ظاهر زیبایی دندان از دست رفته بیمار یکی از اهداف اصلی دندانپزشکی در ناحیه قدامی است. طی چند سال گذشته مواد و روشهای درمانی جدیدی روی صحنه آمده و عملکردهای ما را روز به روز بهبود می بخشد. بیشتر و بیشتر دندانپزشکان به جای سایر گزینه های درمانی ، رویکردهای محافظه کارانه و زیبایی مانند روکش مستقیم را ترجیح می دهند. 

 

روکش های دندانی می توانند نقایص دندان را بپوشانند و لبخندی یکنواخت و روشن به شما بدهند.

 

نقص می تواند شامل دندان هایی باشد که کج یا نامرتب ، بریده ، لکه دار یا تغییر رنگ یافته اند یا ممکن است مینای دندان شما فرسوده باشد.

 

روکش ها بخشی از دندانهای شما را می پوشانند اما در واقع با تاج هایی که ضخیم تر هستند و کل دندان را پوشش می دهند - عقب و جلو متفاوت هستند. تاج ها معمولاً نیاز به تراش بیشتر دندان دارند که ممکن است با روکش به آن احتیاج داشته باشید یا نداشته باشید.

 

اگر دندان های شما از نظر شکلی خوب هستند و فقط می خواهید شکل ظاهری آنها را تغییر دهید ، از جمله شکل یا رنگ آنها ، ممکن است روکش انتخاب خوبی باشد.

 

از تاج معمولاً فقط برای دندانهایی استفاده می شود که آسیب بیشتری دیده باشند. به عنوان مثال ، اگر دندان شما شکسته است یا به کانال ریشه نیاز دارید ، تاج ممکن است راه حل بهتری باشد.

 

یک دندانپزشک ممکن است بین 3 نوع روکش انتخاب کند: روکش کامپوزیت مستقیم ، روکش کامپوزیت غیر مستقیم و روکش پرسلن.

 

روکش های کامپوزیت مستقیم ، روکش های ساخته شده از ماده رزین کامپوزیت است که مستقیماً روی دندان های شما قرار می گیرد.

 

خیلی طول نمی کشد که دندانپزشک دندان های شما را برای استفاده از روکش آماده کند و روند استفاده از آن حداقل تهاجمی محسوب می شود.

 

تفاوت اصلی بین روکش های کامپوزیت مستقیم و غیرمستقیم روند استفاده است - نه ماده واقعی مورد استفاده.

 

دندان های شما همانند روکش های کامپوزیت مستقیم آماده می شوند ، اما روکش ها به صورت "غیرمستقیم" در خارج از دهان در مطب دندانپزشکی یا آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می شوند.

 

تا زمان ساخت روکش های غیرمستقیم ، مجموعه ای از روکش های موقت دریافت خواهید کرد. در قرار بعدی ، روکش های کامپوزیت غیر مستقیم با یک لایه چسب روی دندان های شما قرار می گیرند.

 

روکش های کامپوزیت غیرمستقیم بهتر از نسخه مستقیم در برابر سایش بیشتر مقاومت می کنند و در برابر شکستگی مقاومت می کنند. گرچه هزینه آنها بیشتر از روکش های کامپوزیت مستقیم است.

 

 

روکش های چینی سفارشی برای دندان های شما از چینی ساخته شده است.

 

دندانپزشک از دندان شما تأثیر می گذارد ، بنابراین می توان روکش را از قالب آزمایشگاه دندانپزشکی تهیه کرد ، روندی که ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد. هنگام انتظار ، مجموعه ای از روکش های موقت دریافت خواهید کرد ، دقیقاً مانند روکش های کامپوزیت غیر مستقیم.

 

هنگامی که دندانپزشک آماده شد ، پوسته های ظریف چینی را در جلوی دندانهای شما سیمان کرده و آنها را به گونه ای شکل می دهد که حتی الامکان طبیعی به نظر برسند.

بهترین ...
ما را در سایت بهترین دنبال می کنید

نویسنده : حسین بازدید : 263 تاريخ : شنبه 20 دی 1399 ساعت: 8:31

ماده شیمیایی پلی الکترولیت چیست؟

اصولا پلی الکترولیت پلیمر کاتوینی و آنیونی دارد و همچنین پلی آکریل آمید ها از نظر شکل ظاهری به دو صورت مایع و پودری می باشند. ماده شیمیایی پلی الکترولیت دارای طیف گسترده ای از وزن مولکولی و دانسیته می باشند. این محصول در تصفیه آب، بازیافت نفت، حذف رنگ، ساخت کاغذ، پردازش مواد معدنی و غیره کاربردهای مختلفی دارند. هر دو پلی الکترولیت فلوکولانت و دی فلوکولانت به وزن مولکولی وابسته هستند. یک فلوکولانت عمدتا عامل جداکننده ی مایع-جامد (پودری) است.

 

انواع پلی الکترولیت

پلی الکترولیت آنیونی (دارای بار منفی)

پلی الکترولیت کاتیونی (دارای بار مثبت)

پلی الکترولیت نانیونیک یا غیر یونی (بدون بار)

پلی الکترولیتهای معدنی و آلی هر دو دارای ویژگی های انعقاد، لخته سازی و پراکندگی هستند. تولید پلی الکترولیت های معدنی به طور مناسب به جای فلوکولانت ها است، در پلی الکترولیتهای آلی به علت رسوب گذاری و املاح موجود، پلیمر با وزن مولکولی بالا وجود دارد. فلوکولانت های معدنی، نمک های فلزات چند منظوره مانند آلومینیوم و آهن هستند که روند رسوب گذاری این نمک ها کاملا متفاوت از انواع آلی است.

 

پلی الکترولیت آنیونی چیست؟

پلی الکترولیت های آنیونی رایج، هوموپلیمرها و کوپلیمرهای نمک آکرلیک اسید با آکریل آمید می باشند که به طور کلی به عنوان پلی آکریل آمید نامیده می شوند. پلی الکترولیت آنیونی، پلیمر خطی محلول در آب است که تحت پلیمریزاسیون در دمای بالایی سنتز می شود و به راحتی در آب محلول می باشد. پلی الکترولیت آنیونی در بنزن، اتر، حلال های آلیفاتیک، استون و سایر حلال های ارگانیک تقریبا نامحلول است. همچنین دارای خواص ارزشمندی مانند لخته سازی، ضخیم شدن، خاصیت برشی، پراکندگی و غیره می باشد، بنابراین به طور گسترده ای در بازیافت روغن، فرآوری مواد معدنی، شستشوی زغال سنگ، متالورژی، مواد شیمیایی، کاغذ، نساجی، شکر، دارو، حفاظت از محیط زیست، مصالح ساختمانی، کشاورزی و صنایع دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

پلی الکترولیت کاتیونی چیست؟

پلی الکترولیتها و نانوذرات کاتیونی، هوموپلیمرها یا کوپلیمرهای با آکریل آمید سه مونومر کاتیونی اصلی هستند که به طیف گسترده ای از پلی اتیلن های کاتیونی به حضور مونومر کاتیونی، چگالی، بار و وزن مولکولی وابسته اند. پلی آمین های نیمه قیمتی که از اپی کلرو هیدرین و آمین های ثانویه مانند دی متیل آمین تولید می شوند، انواع دیگری از کاتیون ها با وزن مولکولی کم هستند که معمولا کاربرد های بسیار جالبی دارند. هوموپلیمرهای آکریل آمید اغلب در خانواده ی این محصولات گنجانده شده اند و اگرچه این ها بدون بار هستند، بنابراین غیریونی یا نانیونیک نامیده می شوند.

 

و یا به عبارتی دیگر پلی آکریل آمید کاتیونی هنگامی که با فاضلاب مخلوط می شود، گروه های آمید فعال روی جاذب زنجیره پلیمری روی سطح مواد معلق در فاضلاب قرار گرفته و پل هایی بین آن ها ایجاد می شود به گونه ای که شروع به خارج کردن آب از ساختار تازه شکل گرفته خود، می کنند. ابتدا لخته کوچک است، سپس فلاک های بزرگتری تشکیل شده که می تواند باعث افزایش سرعت رسوب در شفاف کننده ها، سرعت شناور شدن در سیستم های DAF و حذف آب در تجهیزات ضخیم شدن لجن شود. از انواع پلی الکترولیت کاتیونی به طور گسترده ای در تصفیه خانه فاضلاب خانگی، تولید خمیر کاغذ و ساخت کاغذ، پتروشیمی، مواد شیمیایی، منسوجات، ماسه های نفتی و صنایع معدنی استفاده می کنند.

 

استفاده از پلی الکترولیت چه مزایایی دارد؟

                           ·نیاز به دوز کمتر در مقایسه با سایر مواد

                           ·زمان نگهداری کمتر

                           ·دارای ساختارهای سخت، متراکم و فشرده است.

                           ·مصرف انرژی کم

                           ·تصفیه آب تخلیه شده و استفاده مجدد ازآن برای مصارف دیگر

                           ·از بین بردن میکرواورگانیسم ها

                           ·کاهش حجم لجن تشکیل شده

                           ·درشت تر کردن لخته های ایجاد شده

                           ·کاهش هزینه مصرفی

                           ·افزایش سرعت ته نشین شدن

 

 

 

بهترین ...
ما را در سایت بهترین دنبال می کنید

نویسنده : حسین بازدید : 251 تاريخ : شنبه 6 دی 1399 ساعت: 23:50

خصوصیات انواع نخ جراحی

پس از انجام هر عمل جراحی کوچک یا بزرگ نیاز است تا بریدگی موجود روی بدن با بخیه بسته شود. انتخاب نخ مصرفی برای این کار نیز مستلزم بکارگیری حساسیت و دقت بالایی است که در تخصص تولیدکنندگان این نخ ها است.

انواع نخ های جراحی بر مبنای موارد مختلفی از قبیل قطر نخ بخیه، طبیعی یا مصنوعی بودن آن و قابلیت جذب یا غیر جذبی آن هستند. تک لایه یا چند لایه بودن نخ های بخیه نیز یکی دیگر از ملاک های تقسیم بندی آنها است.

هنگام خرید تجهیزات پزشکی جراحی توجه به این نکات کاملا ضروری است.

در این مطلب به بررسی این دسته بندی ها می پردازیم و خصوصیات هر یک از آنها را نیز به اختصار مرور می کنیم.

انواع نخ بخیه بر اساس روش بافت

نخ های مصرفی در جراحی ها بر اساس روش تهیه آنها یا ساختار است. این نخ ها نیز برای آنکه در دوخت بخش هایی از بدن بکار روند، لازم است تا به اندازه کافی استحکام داشته باشند. به این جهت ضخامت و دوام مورد نیاز را با تابیدن آنها به دست می آورند. برای این کار در صورت لزوم چندین لایه از این نخ ها را درکنار یکدیگر قرار می دهند و به روشی خاص با هم تلفیق می کنند.

بر اساس این دسته بندی نخ های جراحی یا بخیه به انواع تک لایه و چندلایه تقسیم می شوند. هر یک از این نخ ها در موارد متفاوتی از جراحی ها کاربرد دارند. تفاوت اصلی بین آنها دوام بالاتر نوع چندلایه نسبت به تک لایه است که طول عمر آنها را بیشتر می کند.

احتمال بیشتر عفونت پس از عمل در این نوع نخ چندلایه وجود دارد. در حالی که نخ های بخیه تک لایه با وجود دوام پایین و طول عمر کوتاه تر به میزان کمتری نیز دچار عفونت می شوند. این خاصیت برای نخ های تک لایه امتیازی است که امکان استفاده از آنها را در جراحی های ظریف و حساس میسر می کند.

تقسیم بندی نخ بخیه بر اساس قابلیت جذب

انواع نخ بخیه را بر مبنای قابلیت جذب آنها توسط بدن نیز تقسیم بندی می کنند. پیش از این همه نخ های مصرفی در جراحی ها از نوع غیرجذبی بودند و پس از گذشت مدتی از جراحی و جوش خوردگی جای زخم و بریدگی توسط پزشک مربوطه جدا می شدند یا برای همیشه روی بدن باقی می ماندند.

حتی امروزه نیز از این نوع نخ های جراحی استفاده می شود. این خصوصیت درمورد جراحی های محیط داخلی بدن کار را آسان می کند؛ البته ماندگاری این نخ ها گاهی نیز حیاتی هستند و بنابر تشخیص پزشک صورت می پذیرد.

برخی انواع نخ های غیر جذبی به عبارت زیر هستند

نخ بخیه نایلون طبیعی و تک لایه است. این نخ استقامت زیادی دارد؛ اما گره های آن در جراحی چندان قابل اعتماد نیستند.

پلی پرولین که نوعی نخ بخیه مصنوعی و تک لایه است، در جراحی های ترمیم پوست کاربرد دارد. استقامت این نخ آن را برای جراحی های حساس مانند عمل عروق کرونر قلب و جراحی های ظریف در زایمان مناسب کرده است.

قابلیت جذب بالای این نخ گران قیمت احتمال بروز حساسیت و مشکلات پس از عمل بسیار کم و استفاده از آن نیز کاملا تخصصی و بسیار دشوار است.

نخ سیلک یا ابریشم نوعی دیگر از نخ های جراحی با منشا طبیعی به شمار می رود. این نخ دارای مزایای بسیار مفیدی در عمل است؛ اما احتمال عفونت نسبتا بالایی نیز دارد که به عنوان نکته منفی در آن محسوب می شود.

پلی استر آخرین مدل از نخ های بخیه است که از انواع مصنوعی و چند لایه به شمار می رود و دارای بافتی پیچیده و درهم است..

کدام نوع نخ بخیه برای کدام عمل های جراحی مناسب است؟

علاوه بر مشخصات ظاهری و دسته بندی های انواع نخ جراحی کاربرد آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. انواع جراحی ها و بافت هایی که عمل می شوند، با یکدیگر متفاوت هستند. بعضی بافت ها بسیار لطیف است و عمل های جراحی سخت و ظریفی را طلب می کنند.

نخ به کار رفته در این جراحی ها نیز به همین نسبت ظریف و دارای بافت تخصصی است؛ اما در مورد بافت های سفت و ضخیم نیاز به نخ هایی با درجه ضخامت و دوام بیشتر است. قیاس درجه بندی ضخامت نخ های بخیه را با حرف O نمایش می دهند. هراندازه ضخامت نخ کمتر و ظرافت و بافت آن دقیق تر باشد، این عدد بزرگتر می شود. چنین نخ هایی در بخیه های ظریف و عمل های جراحی حساس تر به کار می روند.

نخ های بخیه جذبی در انواع زیر تقسیم می شوند:

 گوت نخ بخیه تک لایه ای است که برای سزارین کاربرد زیادی دارد. این نخ با منشا طبیعی و حیوانی است.

پلی دی اکسانون یا PDS  که تک لایه و مصنوعی است. این نخ در بخیه های نرم و بافت های لطیف مانند شکم و عمل های قلب کاربرد دارد.

پلی گلی کابرون نخی تک لایه و مصنوعی با مصارف عمومی به شمار می رود؛ اما بهتر است در بخش هایی از بدن که سلول های عصبی زیاد دارد، به کار نرود.

پلی گلاکتین از نخ های جذبی با منشا مصنوعی و مورد استفاده در جراحی های دست و صورت است.

به طور کلی مشاهده شده است که نخ های جذبی با منشا طبیعی حساسیت های زیادی را ایجاد می کنند و منبع عفونت های بعد از عمل به شمار می روند.

 

بهترین ...
ما را در سایت بهترین دنبال می کنید

نویسنده : حسین بازدید : 338 تاريخ : جمعه 5 دی 1399 ساعت: 23:06

هفت نکته برای نگهداری چاپگر

فناوری همیشه زندگی را ساده کرده است اما به نگهداری مناسب نیاز دارد. چاپگرها هم همینطور. مانند سایر لوازم دفتر، چاپگرها نیز به بروزرسانی ، نظافت و مراقبت مناسب نیاز دارند. حتی بدون داشتن اطلاعات حرفه ای می توانید با این هفت نکته و ترفند از چاپگر دفتر یا خانه خود مراقبت کنید.  و خود را از تعمیر پرینتر در مدت کوتاه بی نیاز کنید.

چک لیست نگهداری چاپگر

 

                        ·         راهنما را نادیده نگیرید

قبل از نصب چاپگر، ابتدا کتابچه راهنما را بخوانیداین کتاب کوچک دارای تمام اطلاعات مربوط به چاپگرهای شما از جمله قطعات ، نصب ، ضمانت و موارد دیگر برای طول عمر چاپگر استدر صورت بروز هرگونه مشکل ، یک کتابچه راهنمای چاپگر شما را راهنمایی می کند که چگونه می توانید آن را عیب یابی کنید حتی قبل از اینکه کسی چاپگر شما را تعمیر کند.

                        ·         مکان نگهداری

چاپگر مانند سایر دستگاه ها باید در جای مناسبی قرار داده شودباید از گرما، رطوبت یا هوای خشک خارج شده از پردازنده رایانه دور باشداین می تواند هد چاپ را مسدود کند و در نتیجه کیفیت چاپ پایین باشدهمچنین ، باید در گوشه ای از دفتر کار نگهداری شود که افرادی که از آنجا عبور می کنند به آن ضربه نزنند.

                        ·         تمیز کردن هد پرینتر و داخل پرینتر

چاپگر باید بعد از استفاده داخل آن تمیز شود و روی آن پوشانده شوداین قطعات ظریف است که با گرد و غبار پوشانده می شوددر فواصل منظم آن را از داخل تمیز کنید تا از جمع شدن گرد و غبار و آلودگی جلوگیری شودبرای تمیز کردن از یک پارچه بدون پرز یا پنبه مرطوب استفاده کنیدهمچنین ، برای جریان روان جوهر، باید هد چاپ را با آب گرم تمیز کنیداز استفاده از دستمال مرطوب برای همان کار خودداری کنید و اجازه دهید سر قبل از ثابت کردن کارتریج ها در جای خود خشک شود.

                        ·         کارتریج ها را جایگذاری و جایگزین کنید

پر کردن کارتریج های جوهرافشان یکی از جنبه های مهم عملکرد مناسب چاپگر استفقط به دلیل گران بودن کارتریج های شارژ ، مردم تمایل دارند جوهر ارزان تری بخرند و چاپگر و کیفیت چاپ را خراب کنندبنابراین ، همیشه سراغ خرید کارتریج های مارک دار و با کیفیت بروید که چاپگر را در شرایط مناسب و همچنین چاپهای شما را حفظ می کندنکته دیگری که باید در نظر بگیرید زمان شارژ کارتریج استمنتظر خشک شدن کامل جوهر نباشیدهنگامی که چاپگر میزان افت کارتریج را به شما اطلاع داد ، آنها را دوباره پر کنیدهد چاپگر با کارتریج های خشک شده آسیب می بیندهمچنین ، قبل از تعویض کارتریج ، دستورالعمل ها را بخوانیدبرای چاپ با کیفیت از لمس کارتریج از پایین خودداری کنید .

                        ·         جدیدترین درایور برای نصب

یکی دیگر از روش های عالی برای دور نگه داشتن چاپگر از هر مسئله ، به روزرسانی درایورها استبرخی از تولیدکنندگان به روزرسانی خودکار را ارائه می دهند اما برای برخی دیگر ، شما باید به روزرسانی دستی انجام دهیداگر نرم افزار قدیمی است ، چاپگر شما نمی تواند نتایج دلخواه شما را ارائه دهداین به روزرسانی ها راه حل ها را برطرف کرده و باعث بهبود نرم افزار چاپ می شوند.

 

                        ·         آن را خاموش کنید

زمانی که از چاپگر به مدت طولانی استفاده نمی‌کنید، چاپگر را خاموش کنیداین کار باعث افزایش عمر چاپگر می شودلازم است چاپگرهای جوهر افشان به طور منظم مورد استفاده قرار گیرد در غیر این صورت نازل های جوهر به زودی خشک می شوند و منجر به چاپ خطی می شودبرای صاحبان مشاغل، چاپگر هر روز مورد نیاز است، اما اگر کاربر عادی هستید این مورد را درنظر بگیرید.

                        ·         کیت نگهداری

سرمایه گذاری برای خرید یک کیت تعمیر و نگهداری خوب استاین کیت شامل ابزارهایی است که به شما کمک می کند تا چاپگر خود را حفظ کنید ، مانند لوازم تمیز کردن ، غلتک و غیرهبرای افرادی که مدت طولانی از چاپگر استفاده می کنند بسیار مفید استعلاوه بر مطالب ذکر شده در بالا، انتخاب نوع مناسب جوهر نیز نقش مهمی در عملکرد صحیح چاپگر دارد.

چاپگرهای مختلف از انواع مختلف جوهر به انواع مختلف جوهر نیاز دارندبنابراین ، قبل از خرید و یا پر کردن مجدد چاپگر ، به یاد داشته باشید که چاپگر لیزری از کارتریج های تونر (مبتنی بر پودرو کارتریج های جوهر (مبتنی بر مایعتوسط چاپگرهای جوهر افشان استفاده میشودهمچنین، اگر جوهر بی کیفیت بخرید چاپگر چاپ بی کیفیت تولید می کند و هدها آسیب می بینند.

گرچه نکات گفته شده در نگهداری پرینتر میتوند به شما کمک کند تعمیر پرینتر را کمتر تجربه کنید، اما سرویس دوره ای پرینتر توسط یه کارشناس حرفه ای  نیز لازم استشرکت کامپیوتر پانته آ در اصفهان خدماتی را تحت عنوان سرویس جنرال پرینتر ارائه میدهد که میتوانید با مراجعه به سایت شرکت در مورد آن بیشتر اطلاعات بگیرید.

حتی پس از تعمیر و نگهداری مناسب چاپگر، دستگاه ممکن است از کار بیفتد و نیاز به تعمیر دارددر اینجا مواردی وجود دارد که ممکن است لازم باشد چاپگر موجود را تعویض کرده و چاپگر جدید را خریداری کنید.

 

 

بهترین ...
ما را در سایت بهترین دنبال می کنید

نویسنده : حسین بازدید : 255 تاريخ : جمعه 5 دی 1399 ساعت: 22:53